آموزشاخبار ویژهبرف و یخفدراسیونهیمالیانوردی

هفته آموزشی آذربایجان شرقی در دوره های کشوری

به گزارش روابط عمومی هیئت کوه نوردی و صعودهای ورزشی آذربایجان شرقی ؛هفته گذشته برای کوه نوردی آذربایجان شرقی یکی از دوران های ویژه در برگزاری و مربیگری دوره های کشوری بود بطوریکه پس از برگزاری و میزبانی موفق 2 مسابقه کشوری و 6 دوره آموزشی،هفته گذشته نیز ادامه این روند به اوج خود رسید.

بنابراین گزارش در دوره مربیگری درجه دو برف و یخ (بخش یخ) از ۲۱ لغایت ۲۴ مهرماه ۱۴۰۳ که در منطقه سبلان با حضور پنج شرکت کننده برگزار شد حجت آزادی بعنوان ناظر ،میرعلی آقاسیدی و احد نصیرزاده بعنوان مدرسین و میثم حیاتی بعنوان امدادگر همگی از آذربایجان شرقی و محمد سمیعی از استان اردبیل بعنوان سرپرست در قالب کادر اجرایی فدراسیون حضور داشتند .

در این دوره آیتم‌های گام برداری با کرامپون، کار با تبر یخ در انواع شیب ها، صعود، نصب پیچ یخ، حمایت، فرود، کارگاه‌ها، بالاکشی، نجات و رهاسازی و انتقال مصدوم روی یخچال، تحلیل سیستم‌های نجات، ابزارشناسی پیشرفته، تخمین و برآورد مدیریت ریسک صعود یخچال‌ها در شرایط جوی چالشی، مدیریت کلاس و دوره، در این دوره توسط مربیان برای شرکت کنندگان آموزش داده و در یخچال شمالی سبلان و قله صعود و آزمون کتبی از شرکت کنندگان اخذ گردید.

همچنین سعید بابایی نیز بعنوان شرکت کننده از آذربایجان شرقی در این دوره حضور داشت .

در رویدادی دیگر هفتمین اردوی استعدادیابی، آموزشی و توانمندسازی تیم ملی امید هیمالیانوردی کشور نیز با حضور مربیان آذربایجان شرقی همراه بود.

در این اردو که بعنوان  هفتمین اردوی استعدادیابی، آموزشی و توانمندسازی تیم ملی امید هیمالیانوردی کشور «گرامیداشت هفته تربیت بدنی» از تاریخ  ۲۶ تا ۲۸ مهرماه۱۴۰۳ در منطقه سبلان برگزار شد” احد نصیرزاده افتخار “به همراه “اسماعیل عباسیان”هر دو از آذربایجان شرقی بعنوان مربیان اردو حضور داشتند و جلال چشمه قصابانی بعنوان سرپرست و جواد نوروزی بعنوان ناظر بعنوان دیگر اعضای کادر برگزار کننده در اردو حاضر بودند .

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کوه نوردی و صعودهای ورزشی اعضای تیم در عصر روز ابتدایی اردو، در محل خوابگاه اداره ورزش و جوانان مشکین شهر حضور یافته و برنامه ثبت نام و ارائه مدارک انجام و در جلسه توجیهی اردو شرکت کردند سپس در دومین روز اردو تمامی اعضای تیم به همراه سرپرست اردو عازم منطقه یخچال غربی قله سبلان گردیده و اقدام به برپایی کمپ نمودند.

نحوه استفاده از کرامپون در شیب‌های تند یخی، ایجاد کارگاه‌های مختلف در یخ، صعود و فرود در یخچال و صعود  به قله سبلان از یخچال غربی سبلان توسط تیم امید در کرده‌های سه نفره موارد آموزشی و اجرایی این اردو بود .

در پایان این اردو نیز  با صلاح‌دید مربیان، اعضاء در شرایط باد شدید و شروع بارش برف در منطقه، اقدام به فرود از گرده شمالی سبلان نموده و قبل از تاریک شدن هوا اقدام به جمع آوری کمپ نموده و شب به مشکین شهر بازگشتند.

 

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا