اخبار ویژهفدراسیونهیمالیانوردی

صعود موفق کوه نوردان ایرانی به قله کی 2

صعود بدون اکسیژن "سعید میرزایی " به کی2

به گزارش روابط عمومی هیئت کوه نوردی و صعودهای ورزشی آذربایجان شرقی؛شروع صعودهای هیمالیانوردی در فصل تابستان برای کوه نوردان ایرانی با موفقیت های خوبی آغاز شده است بطوریکه سه کوه نوردی ایرانی موفق به صعود کی 2 دومین و خطرناکترین قله جهان و سه کوه نورد دیگر نیز موفق به صعود قله برودپیک شده اند .

بنابر این گزارش کوه نوردی ایران دیروز هشتم مرداد 1403 روز خاطره انگیزی را سپری کرذ و “سعید میرزایی ” از تبریز که قبلا موفق به صعود لوتسه و ماناسلو شده بود اینبار بدون استفاده از اکسیژن کمکی توانست به قله 8611 متری کی 2 صعود کند .

در همین روز دو کوه نورد دیگر “محمود هاشمی”و”فرناز مقدم” نیز موفق به صعود این قله شدند و حسین مقدم دیگر کوه نوردی شایسته ایران نیز که در تلاش برای صعود این قله بدون اکسیژن کمکی بود تا ارتفاع 8500 متری پیش رفت و بدلیل احتمال برخورد با تاریکی و جهت رعایت صعود ایمن تصمیم به بازگشت گرفت .

گفتنی است کِی۲ “K2” یا چوگوری، نام دومین قلهٔ بلند دنیا است. این قله با ارتفاع ۸٬۶۱۱ متر از سطح دریا در منطقهٔ قره‌قروم در رشته‌کوه‌های هیمالیا و در شمالشرقی پاکستان قرار گرفته و دارای فنی‌ترین و سخت‌ترین مسیر صعود در میان بلندترین کوه های جهان است.

شنبه ششم مرداد نیز 3 کوه نورد ایرانی به نام های ” فاضل کشفی،حسین ناطقی و احسان کلانتری ” بدون استفاده از اکسیژن کمکی و باربر موفق صعود قله 8051 متری بروپیک در شمال شرقی پاکستان شدند .

هیئت کوه نوردی و صعودهای ورزشی آذربایجان شرقی موفقیت این کوه نوردان را تبریک عرض می کند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا