شهرستان هاکوهپیمایی

تیم هیئت کوه نوردی هریس به قله دماوند صعود کرد

به گزارش روابط عمومی هیئت کوه نوردی و صعودهای ورزشی آذربایجان شرقی؛هيئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهرستان هریس در قالب یک تیم ۶ نفره موفق به صعود قله دماوند شد.
بنابراین گزارش اعضای این تیم روز پنجشنبه ۱۸ مرداد رأس ساعت ۱۳ بعداز ظهر صعود خود را از منطقه گوسفندسرا در ضلع جنوبی قله دماوند آغاز و پس از ۴ ساعت کوهپیمایی، ساعت ۱۸ بعدازظهر در پناهگاه بارگاه سوم مستقر شدند.
در ادامه اعضای تیم پس از برپایی کمپ و اجرای هم هوایی باه استراحت پرداخته و بامداد روز جمعه ساعت ۲:۳۰ بامداد صعود خود را به قله ادامه دادخ و پس از ۸ ساعت کوهنوردی، با موفقیت و با رعایت اصول صعود ایمن و با همراهی همه  اعضای تیم رأس ساعت ۱۰:۳۰ صبح  موفق به صعود قله دماوند شده و رأس ساعت ۲۰ در منطقه گوسفندسرا به صعود خود پایان دادند.
گفتنی است در این صعود که به سرپرستی “فرهاد اسداللهی ” رئیس هیئت کوه نوردی شهرستان هریس اجرا گردید محمد قنبریان،ابراهیم امری،کریم کلامی،امیر سلیم پور و مهدی بدری حضور داشتند .
قله دَماوَند با ارتفاع ۵۶۰۹ متر از سطح دریا در شمال ایران و استان مازندران واقع شده است که بلندترین کوه ایران و غرب آسیا، بلندترین آتشفشان آسیا و خاورمیانه است و سومین آتشفشان مرتفع در نیمکره شرقی (پس از کوه کلیمانجارو و کوه البروس) می باشد.دماوند در پارهٔ مرکزی رشته کوه البرز در جنوب دریای خزر جای دارد.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا