اخبار ویژهباشگاه هاپیشکسوتانهیمالیانوردی

آذربایجان شناسنامه کوه نوردی ایران

به گزارش روابط عمومی هیئت کوه نوردی و صعودهای ورزشی آذربایجان شرقی؛میر علی آقا سیدی در آئیین تجلیل از پیشکسوتان و هیمالیانوردان اظهار کرد:امروز در این جمع قابی از تاریخ کوهنوردی ایران را میتوان به چشم دید و این مایه مباهات این شهر و این استان است که اینچنین بزرگانی هدایت گر ورزش کوه نوردی ما هستند.

رئیس هیئت کوه نوردی و صعودهای ورزشی آذربایجان شرقی با بیان اینکه امروز در این جمع جای عزیزانی خالی است که در قید حیات نیستن ولی بر گردن کوه نوردی حق بزرگی دارند گفت:تجلیل از پیشکسوتان ارج نهادن به هویت و تاریخ است و امیدبخش ادامه مسیر قهرمانی و پهلوانی برای آیندگان به حساب می آید. وی ضمن تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان این آئیین ارزشمند حمایت از برگزاری این مراسمات را جزو اهداف راهبردی هیئت کوه نوردی استان قلمداد کرد .

میرعلی آقاسیدی کارنامه و سابقه چهره های شاخص شرکت کننده دراین مراسم را حاکی از جایگاه رفیع آذربایجان در کوه نوردی ایران دانست و افزود:زمانی که به تصاویرنصب شده بر روی دیوارهای این سالن نگاه میکنیم متوجه میشویم چه مسیر ارزشمندی در ورزش کوه نوردی آذریایجان و ایران طی شده است ازهمین رو به جرات میتوان آذربایجان را شناسنامه کوه نوردی ایران نامید.

حسن زرین قلم نماینده باشگاه دماوند تهران نیز در این مراسم با اشاره به نقش پیشکسوتان عرصه کوه نوردی در جهت تبیین اهداف این رشته ورزشی افزود: کوه نوردی یک سبک زندگی است و قدمت بسیار طولانی در زندگی بشر دارد لذا آموزش و انتقال صحیح مفاهیم و تجربیات برای جوانان علاقمند به انتخاب این سبک از زندگی وظیفه خطیری است که برعهده پیشکسوتان است و تا امروز نیز به خوبی این کار انجام شده که نتیجه آن پرورش قهرمان ملی همچون عظیم قیچی ساز از تبریز برای ایران عزیز است که همه ایران به وجودش بعنوان پر افتخارترین ورزشکار و کوه نوردی کشور و اولین ایرانی عضو باشگاه هشت هزارمتری های جهان بر خود میبالیم .

وی با اشاره به فعالیت های جدی افسانه حسامی فر کوه نورد زن ایرانی در عرصه هیمالیانوردی ابراز امیدواری کرد که بزودی شاهد حضور اولین زن ایرانی نیز در جمع باشگاه هشت هزارمتری های جهان باشیم .

گفتنی است در این مراسم که به همت و میزبانی آژانس گردشگری و جهانگردی آلپ تور در محل قرارگاه کوه نوردی عظیم قیچی ساز برگزار شد از پیشکسوتان و قهرمانان حاضر با اهداء لوح سپاس و هدایایی تقدیر بعمل آمد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا