اخبار ویژهشهرستان هاصعودهای ورزشی

همایش ژئو سایت کمچی با اجرای صعود پاک به قله کمچی برگزار شد

رئیس هئیت کوهنوردی استان ؛ ژئوسایت کمچی فرصتی مغتنم در راستای معرفی ظرفیت های منطقه است .

به گزارش روابط عمومی هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی آذربایجان شرقی؛ میر علی آقاسیدی ریئس هیئت کوهنوردی استان در مراسم سومین همایش ژئو سایت کمچی اظهار کرد : صعودهای همگانی در راستای بهبود سلامت روانی و ارتقاء سطح آمادگی جسمانی عمومی جامعه اجرا میشود.

ریئس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه ژئو سایت کمچی فرصت مغتنمی جهت معرفی و بهره برداری از پتانسیل های منطقه را برای جوامع محلی خود فراهم کرده است گفت:معرفی ظرفیت های موجود در منطقه و بهره برداری مناسب از این پتانسیل ها با آموزش جوامع محلی و ایجاد زیرساخت های مناسب امکان پذیر است و برای تحقق این مهم لازم است هیئت کوهنوردی شهرستان جلفا در کنار سازمان منطقه آزاد ارس، تربیت بدنی، محیط زیست و دیگر ارگان های تصمیم گیر برنامه های جدی و هدفمندی را تهیه و ارائه نمایند‌.
میر علی آقاسیدی احترام به طبیعت و رعایت مسائل محیط زیستی را از مهمترین شاخص های صعودهای همگانی برشمرد و افزود:انتخاب منطقه و قله برای اجرای صعود های همگانی باید با استعلام از کمیته حفظ محیط زیست هیئت استان و بر اساس نوع مناطق تحت مدیریت سازمان محیط زیست و نیز ظرفیت اکولوژیک آن منطقه انجام پذیرد.
آقا سیدی در این مراسم ضمن تقدیر از هیئت کوهنوردی شهرستان جلفا و دیگر سازمان های همراه در برگزاری این همایش گفت:مقرر گردیده شده تصمیمات و برنامه ریزی های جدیدی در جهت بهبود کیفیت اجرای صعودهای همگانی با لحاظ پیوست های محیط زیستی  اتخاذ و به هیئت های شهرستان ها ابلاغ گردد.
گفتنی است همایش ژئو سایت کمچی روز جمعه ۱۲ آبان با حضور جمع کثیری از علاقمندان به کوهنوردی ، باشگاه های کوهنوردی و ورزشکاران این رشته ورزشی برگزار و با صعود پاک به قله کمچی خاتمه یافت.
کوه کَمچی به ارتفاع ۳۳۴۷ متر از سطح دریا بلندترین قله ژئو سایت کمچی یکی از قلل زیبا و سرسبز کنار رودخانه مرزی ارس می‌باشد و در گویش محلی به کمکی داغ یا کمچی داغ شهرت دارد. این قله در منطقه حفاظت شده کیامکی،روی سلسله کوه قره داغ واقع شده و ۲۲۰ کیلومتر طول و بین ۳۰ تا ۶۵ کیلومتر عرض دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا