باشگاه هاکوهپیمایی

صعود پنج قله سبلان تنها در یک روز

به گزارش روابط عمومی باشگاه کوه نوردی و سنگ نوردی لوتسه؛ تیم فنی باشگاه موفق شد با هدف اجرای یک برنامه پر چالش و نیز توان افزایی اعضاء ، پنج قله معروف رشته کوه سبلان را در یک روز به سبک آلپی صعود کنند.
سعید بابایی مدیر باشگاه لوتسه درباره مشخصات فنی این صعود اظهار کرد:ساعت ۱ بامداد روز جمعه با تیم فنی ۱۷ نفره و در میان انبوه برف منطقه سبلان از پیست اسکی” آلوارس” به ارتفاع 3355m شروع به حرکت کرده و ساعت ۵:۴۰ بامداد به قله کسری در ارتفاع ۴۵۷۳ مترصعود کردیم .
بابایی ادامه داد:پس از صعود به قله کسری سریعا به سمت صعود هرم ها اقدام کردیم که با توجه به وجود حجم برف زیاد و یخ زیر آن برنامه دارای چالش های مخصوص خود بود که با آمادگی کامل اعضای شرکت کننده و با استفاده از تجهیزات فنی و نیز ایجاد کارگاه به ترتیب قله های هرم ۳ به ارتفاع ۴۶۵۰ متر ، هرم دوم به ارتفاع ۴۶۳۰ و هرم ۱ به ارتفاع ۴۵۸۰ متر صعود و سپس به قصد صعود قله سبلان حرکت را ادامه دادیم .
او افزود:با توجه به سختی های اجرای برنامه در این فصل از سال که اتفاقا امسال شرایط متفاوتی را نیز شاهد بودیم در نهایت به همراه همه اعضای تیم ساعت ۱۹ و قبل از غروب آفتاب موفق به صعود قله ۴۸۱۱ متری قله سبلان شدیم و سپس سریعا از مسیر “آلوارس” اقدام به فرود و برگشت به کمپ کردیم که در نهایت ساعت ۲۴ روز جمعه و در ارتفاع 3294m این برنامه با موفقیت به پایان رسید .
سعید بابایی در پایان با تشکر از اعضای حاضر در این برنامه و خانواده بزرگ باشگاه لوتسه به جهت حمایت های فکری و روحی و نیز تشکر از پیگیری های هیئت کوه نوردی استان بابت پشتیبانی برنامه گفت: این برنامه با مجموع ارتفاع صعود شده مسیر به طول 2899m و با ۱۶.۶۸ کیلومتر مسافت پیموده شده در مدت زمات ۲۳ ساعت و ۳۳ دقیقه جز صعودهای شاخص انجام شده در این منطقه می باشد .
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا