آموزشاخبار ویژه

پیام تبریک رئیس هیئت کوه نوردی آذربایجان شرقی به مناسبت روز قلم:

سوگند به قلم و آنچه می‌نویسد

قلم تجلی نور در سینه ظلمت،قلم پژواک علم در صفحه جهل،قلم شور تپیدن در قلب احساس،قلم تراوش خیال در ذهن سکوت ،قلم طراوت عقل در نمایش عشق و قلم غزل زیبای نیاز در برابر ناز خداوند است، که شور عشق را در کلام دل انگیز وحی می ریزد.

به گزارش روابط عمومی هیئت کوه نوردی و صعودهای ورزشی آذربایجان شرقی؛در تقویم رسمی ایران روز چهاردهم تیرماه روز قلم است که در سال ۱۳۸۱ پس از پیشنهاد انجمن قلم ایران و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی به ثبت رسید. به همین جهت میرعلی آقاسیدی رئیس هیئت کوه نوردی استان در پیامی این روز ارزشمند را تبریک گفت .

متن پیام به این شرح است :

همانطور که خداوند در قرآن سوره 68 القلم می فرماید : ” ن وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ ” سوگند به قلم و آنچه می نویسند،لذا در این روز فرخنده، قلم را و نوشتن را جشن می‌گیریم و هر آنکه را، که دستی در نوشتن و خلق کردن دارد، ارج می‌نهیم؛ چرا که قلم وسیله‌ای برای خلق کردن، و نوشتن، ابزاری برای ثبت تاریخ و فرهنگ است و خوشا به سعادت جامعه‌ای که این چنین ارزشی را برجسته و به پاس آن، تاریخی مشخص را در تقویم رسمی کشور ثبت کرده است.

چهاردهم تیر ماه به عنوان روز قلم فرصتی برای یادآوری منزلت و حرمت قلم و اصحاب آن است که عمر خود را برای ارتقای فرهنگ و هنر این مرز و بوم در طبق اخلاص گذاشته اند. اهالی وادی قلم بی شک رسولان و پیغام آوران سعادت بشریت اند، فرهیختگانی که از رویش و زایش واژگان شان خواب جاودانگی و ترقی یک ملت تعبیر می شود و از ترشحات قلمشان تقدیر بزرگی یک جامعه رقم می خورد.

بنده به نمایندگی از جامعه ورزشی کوه نوردان استان این روز فرخنده را به تمامی اصحاب فرهنگ و هنر، نویسندگان، فرهیختگان، ادیبان و شاعران، فعالان عرصه های مختلف فرهنگی و هنری ،خبرنگاران و روزنامه نگاران عزیز که تا به امروز همراه این هیئت در جهت اعتلای ورزش و سلامت جامعه مشارکت داشته اند تبریک گفته و سربلندی و عزت همراه با توفیق در رسیدن به قله های رفیع آزادی بیان در چارچوب ارزش های ملی برای تلاشگران این عرصه آرزو می نمایم.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا