اخبار ویژهامداد و نجاتباشگاه هاپیشکسوتانشهرستان هافنیمربیان

آسیب شناسی حادثه سبلان با هدف درس آموزی تدوین و منتشر میشود

به گزارش روابط عمومی هیئت کوه نوردی و صعودهای ورزشی آذربایجان شرقی؛ اولین جلسه کمیسیون بررسی حادثه سبلان به منظور تحقیق درست و دقیق این حادثه برگزار گردید و با توجه به عدم وجود گزارش کامل از حادثه مقرر شد درابتدا مستندات موجود بررسی و شرح حادثه بصورت مکتوب تهیه گردد .

رضا طراحی با اشاره به اهمیت کسب اطلاعات مستند حادثه توسط کمیسیون افزود: به منظور تکمیل گزارشات مقرر گردید ” علی نجفی ” تنها بازمانده حادثه و نماینده تیم امداد ونجات استان اردبیل به جلسات کمیسیون دعوت شده و با بررسی مستندات ارائه شده،حادثه از لحاظ خطاهای ورزشی مورد ارزیابی قرار گیرد .

دبیر کمیسیون حادثه سبلان گفت:این حادثه فقط از بعد ورزشی مورد بررسی قرار خواهد گرفت و خروجی این تحقیقات و بررسی ها با هدف درس آموزی سایر کوه نوردان تدوین و منتشر خواهد شد .

این جلسه به ریاست رضا طراحی عضو هئیت رئیسه هیئت کوه نوردی استان و دبیر کمیسیون حادثه سبلان و با حضور قلی علی اوغلی نماینده کمیته پیشکسوتان،محمد جدیری نماینده هیئت رئیسه ، مهدی خدایی دبیر هیئت کوه نوردی استان و ناظر کمیسیون،سلیمان قرجه داغی مسئول کمیته فنی ، حجت آزادی مسئول کمیته مربیان ، احد نصیرزاده مدیر باشگاه اورست ، نرگس آرازش مدیر باشگاه اولدوز و اسماعیل عباسیان نماینده روسای هیئت های شهرستان ها روز چهارشنبه 18 بهمن در محل هیئت کوه نوردی استان تشکیل شد .

گفتنی است سه کوهنورد تبریزی که با وجود اطلاع از وضعیت هشدار قرمز جوی روز 15 دی به قصد صعود به قله سبلان به منطقه رفته بودند، به علت شرایط نامساعد جوی مفقود شدند که  پس از ساعت‌ها جستجو یک روز بعد  ۲ کوهنورد زن به نام های معصومه رفیعی و نادره دمشقی را در حالی که جان خود را از دست داده بودند و نفر سوم علی نجفی را که دچار مصدومیت شده بود در یخچال شمال شرقی سبلان یافته و به اورژانس انتقال دادند .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا