اخبار ویژههیمالیانوردی

همزمان با هفته تربیت بدنی:

مراسم گزارش خوانی صعود سعید میرزایی هیمالیانورد تبریزی به قله کی2 برگزار شد.

میرعلی آقاسیدی رئیس هیئت کوه نوردی استان در مراسم گزارش خوانی صعود سعید میرزایی هیمالیانورد تبریزی به قله کی2:آذربایجان شرقی دیار بزرگ مردان و نام آوران ورزشی ایران است و در گذشته ورزشکاران بلندآوازه ایی از این خطه و در این رشته ورزشی حضور داشته اند و باید به سهم تاثیرگذاری آنان که زمینه ساز موفقیت های امروزه ورزشکاران است اذعان کرد .

به گزارش روابط عمومی هیئت کوه نوردی و صعودهای ورزشی آذربایجان شرقی؛همزمان با هفته تربیت بدنی مراسم گزارش خوانی صعود به قله کی2 توسط سعید میرزایی هیمالیانورد تبریزی با حضور کوه جمع کثیری از کوه نوردان،پیشکسوتان این رشته ورزشی و مسئولین در سالن اجتماعات شهرداری منطقه 9 تبریز برگزار شد .

محمد عطاپور معاون اداره ورزش و جوانان تبریز در این مراسم گفت:باعث خرسندی است که رشته کوه نوردی از جمله رشته های پرطرفدار این شهر محسوب میشود و با نگاهی به آمار باشگاه های ثبت شده در اداره ورزش شهرستان تبریز میتوان آینده ایی پر فروغ را برای این رشته متصور شد .

او ضمن تمجید از افتخار آفرینی سعیدمیرزایی در صعود بدون استفاده از اکسیژن کمکی به قله کی2 گفت:این سبک صعود که نشان از اراده قوی و انجام تمرینات منظم این ورزشکار برای رسیدن به این هدف بزرگ بود برگ زرین دیگری بر موفقیت های ورزشکاران تبریز افزود و اداره ورزش و جوانان شهرستان تبریز نیز در تلاش است در برنامه ریزی های خود با هموار کردن زیرساخت های مورد نیاز زمینه ساز موفقیت های بیشتر را فراهم آورد .

یعقوب محمدعلیپور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی هم که در این مراسم حضور داشت با تبریک این صعود دلشنین و افتخار آفرین بیان کرد:آذربایجان مهد کوه نوردی ایران است و این ادعا همواره به همت نام آورانی همانند سعید میرزایی ثابت میشود .

علیپور با اشاره به تمهیدات و برنامه ریزی های اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی جهت حمایت از ورزشکاران،مدال آوران و افتخارآفرینان رشته کوه نوردی تصریح کرد:در تلاشیم با برگزاری نشست های مشترک بین اداره کل و صنایع بزرگ و حامیان ورزش استان امکان حمایت بیشتر بخش صنعت و تجارت را برای ادامه مسیر ورزشکاران رشته کوه نوردی مخصوصا هیمالیانوردی را فراهم آوریم .

سعید میرزایی هیمالیانورد تبریزی و صعودکننده به قله کی2 هم در این مراسم با تشکر از افرادی که در این موفقیت نقش داشتند گفت:برای رسیدن به این موفقیت باید با دو چالش برزگ روبرو میشدم که یکی مسائل مربوط به آمادگی ذهنی ، روحی و توان بدنی بود و چالش بعدی هزینه های سرسام آور این صعود که تاثیر مستقیم داشت بر موضوع چالش اول که در نهایت با مساعدت مهندس امیر نیشابوری هزینه های این صعود تامین شد .

میرزایی همچنین با اشاره به مسائل فنی صعود به کی2 افزود:این قله بعنوان دومین و خطرناک ترین قله دنیا شناخته شده است به همین منظور با در نظر گرفتن تجربیات صعودهای قبلی از جمله  لوتسه و ماناسلو و با دریافت راهنمایی های لازم از دوست عزیزم عظیم قیچی ساز پس از 30 روز تلاش در منطقه نپال موفق به صعود بدون اکسیژن کمکی به این قله شدم و پرچم ایران را در این قله به اهتزاز درآوردم .

او از مسئولین خواست برای پیشرفت این رشته ورزشی و حمایت از ورزشکاران و استمرار موفقیت های هیمالیانوردان استان تلاش ویژه ایی داشته باشند و توام با اعلام شعارهای آینده نگرانه در تحقق اجرایی این شعار ها هم از همه ظرفیت استان استفاده کنند .

میرعلی آقاسیدی رئیس هیئت کوه نوردی آذربایجان شرقی هم با تبریک این صعود بزرگ اظهار کرد:آذربایجان شرقی دیار بزرگ مردان و نام آوران ورزشی ایران است و در گذشته ورزشکاران بلندآوازه ایی از این خطه و در این رشته ورزشی حضور داشته اند و باید به سهم تاثیرگذاری آنان که زمینه سازی موفقیت های امروزه ورزشکاران است اذعان کرد .

وی از عظیم قیچی ساز بعنوان تاریخ ساز هیمالیانوردی کشور نام برد و گفت:مسیری که عظیم با اراده خود آغاز و برای دیگر ورزشکاران هموار کرد امروزه با موفقیت های قهرمانانی همچون سعید میرزایی همراه است که نشان دهنده درست بودن هدف در این عرصه هست و این امر باید به رده های سنی پایین تر هم منتقل شود تا همچنان شاهد این افتخارآفرینی ها باشیم .

آقاسیدی به فعالیت های اخیر هیئت آذربایجان شرقی هم اشاره کرد و افزود:در یکسال گذشته برنامه ریزی برای توسعه زیر ساخت های ورزشی و مدیریت منابع انسانی  با رویکردی جدید و بصورت جدی در هیئت رئیسه کوه نوردی استان پیش رفته و در نهایت با اعتماد فدراسیون کوه نوردی شاهد برگزاری و اتمام 8 رویداد کشوری بودیم که شامل 6 دوره آموزشی کشوری و 2 مسابقه کشوری در رشته های سنگ نوردی و دوهی کوهستان بود که طبق اذعان رئیس فدراسیون کوه نوردی بصورت تحسین برانگیز برگزار شدند .

رئیس هیئت کوه نوردی استان در پایان از برنامه ریزی و توسعه فعالیت های کوه نوردی در زمینه همیالیانوردی خبر داد و گفت:در تلاشیم با برگزاری جلسات مشترک با قهرمانان این بخش ورزشی در قالب کمیته هیمالیانوردی هیئت آذربایجان شرقی و اجرای دوره های مرتبط حرکتی جدید در این مسیر را تجربه و گام های موثری را برداریم .

گفتنی است هشتم مرداد 1403 “سعید میرزایی ” بدون استفاده از اکسیژن کمکی توانست به قله هشت هزار و 611 متری کی 2 صعود کند .

فیلم صعود به قله در این  لینک  مشاهده کنید

 

انتهای گزارش /

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا