آموزشاطلاعیه ها و فراخوان هاباشگاه هاشهرستان هافدراسیون

الزامات برگزاری مسابقات

ویژه هیئت‌های کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی، باشگاه‌ها، نهادها و سازمان‌ها

به گزارش روابط عمومی هیئت کوه نوردی و صعودهای ورزشی آذربایجان شرقی؛با توجه به توسعه صعودهای ورزشی در سطح جامعه و استقبال آحاد مردم از فعالیت‌های هیئت های کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی استان‌ها، باشگاه‌ها، نهادها و سازمان‌ها در برگزای مسابقات و بنا بر توصیه مؤکد کمیته فنی این فدراسیون، بدین‌وسیله الزامات برگزاری مسابقات صعودهای ورزشی در هیئت‌ها و باشگاه‌ها به شرح زیر ارائه می‌گردد.

§        برگزاری هرگونه مسابقات در گرایش‌ها و سطوح مختلف فقط با رعایت الزامات ایمنی، فنی و اجرای شیوه‌نامه‌های مربوطه مصوب فدراسیون مجاز می باشد.

§        هماهنگی با نهادها و سازمان‌های ذیربط قبل اجرای مسابقات (اعم از اداره کل ورزش استان، اورژانس، شورای تأمین، حراست، هیئت استان و…)

§        اخذ بیمه ورزشی و مسئولیت برای تمامی ورزشکاران و عوامل اجرایی شامل طراح، داور، سرپرست، ناظر، حمایت‌چی، تماشاگران و… (برگزارکنندگان توجه داشته باشند نوع بیمه و سقف خسارت قرارداد بیمه‌ای به صورت کامل باشد)

§        تمامی متقاضیان برگزاری رویدادهای ورزشی می‌بایست فعالیت های فصلی خود را پیش از اجرا در قالب برنامه شش ماهه به هیئت استان خود اعلام نموده و قبل از اقدام به اجرا، تأییدیه‌های لازم را به صورت مکتوب دریافت نمایند. (در صورت برگزاری رویداد توسط هیئت، موضوع با هماهنگی قبلی با فدراسیون مجاز به برگزاری خواهد بود)

§        کنترل مدارک هویتی، مانند بیمه ورزشی دارای اعتبار، گواهی صحت و سلامت پزشکی (گواهی صحت و سلامت با اعتبار 7 روز قبل از رویداد و کارت بیمه ورزشی که از تاریخ صدور آن سه روز گذشته باشد)، رضایت‌نامه والدین و… قبل از شرکت در مسابقات توسط برگزارکننده (مدیر مسابقه، ناظر، رئیس هیئت داوری) الزامی است.

§        مسابقاتی رسمی و در رنکینگ محسوب می‌شوند که دارای مجوز لازم از فدراسیون و با رعایت الزامات مقرر برگزار گردد. (پس از برگزاری رویداد هیچ مجوزی در این خصوص از طرف فدراسیون صادر نخواهد شد).

§        برگزارکنندگان مسابقات می‌بایست از عوامل اجرایی شامل طراح، داور و… دارای مجوز فعالیت با شرایط مندرج در شیوه نامه برگزاری مسابقات استفاده نمایند.

§        برگزاری مسابقات در زمان مقرر مطابق با آخرین شیوه نامه برگزاری رویدادهای ورزشی فدراسیون می باشد.

§        رعایت الزامات فرهنگی، بهداشت فردی و محیط.

§        استفاده از امکانات، لوازم و تجهیزات دارای استاندارد و با ایمنی کامل.

§        کنترل و نظارت جامع از طرف هیئت‌های کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان‌ محل برگزاری.

§        رعایت شئونات اخلاقی، فرهنگی، شرعی، عرفی، بومی و استفاده از پوشش مناسب.

§        فصل‌الخطاب موارد پیش‌بینی نشده، قوانین جاری کشور و فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی است.

§        مسئولیت رعایت الزامات فوق بر عهده نهاد برگزارکننده می‌باشد.

لینک این خبر در وب سایت فدراسیون

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا