آموزشفدراسیونناوبری

در اولین جلسه هم اندیشی کمیته ناوبری فدراسیون مطرح شد:

بازنگری کلی در مطالب و سر فصل‌های دوره‌های ناوبری

به گزارش روابط عمومی هیئت کوه نوردی و صعودهای ورزشی آذربایجان شرقی به نقل از فدراسیون کوه نوردی؛اولین جلسه هم اندیشی بخش ناوبری فدراسیون با هدف بازنگری کلی در مطالب و سر فصل‌های دوره‌های ناوبری جهت کاربردی تر شدن مطالب که در پی مواردی همچون پیشرفت چشمگیر تجهیزات ناوبری در طی سال های گذشته و نیز کاربردی نبودن برخی از محتوای آموزشی که حدود 15 سال از تدوین ساختار اصلی مطالب گذشته است با حضور جمعی از مدرسین این حوزه در دفتر فدراسیون کوهنوردی تشکیل شد.

رضا طراحی عضو هیئت رئیسه هیئت کوه نوردی آذربایجان شرقی و مدیر آمورش بخش ناوبری فدراسیون به همراه الناز بخشپور، حسام الدین عباسی، جاوید کاظم زاده، مهرداد طلایی، امیر صادقی، سعید جعفری، بهنام جلال زاده، علی عبدالهی، اشکان عابدیان اعضای حاضر در این جلسه بودند.

بنابراین گزارش در این جلسه نظرات مدرسین از طریق توزیع پرسشنامه طی ماه های گذشته جمع آوری شده بود و بجز نظرات حاضرین در جلسه،نظرات مکتوب ارسالی نیز بررسی جمع بندی و نتیجه گیری اعمال گردیده و مواردی همچون 1. تغییر عنوان دوره ها از کارگاه نقشه خوانی و کار با قطب نما و کارگاه آموزشی کار با دستگاه جی پی اس به کارگاه مقدماتی و پیشرفته ناوبری،2. حذف قطب نمای نظامی و جایگزین کردن آن با قطب نماهای ورزشی،3. حذف مبحث گام شماری و ترسیم کروکی،4. حذف مباحث تخمین مسافت،و 5. حذف آیتم ترسیم نقشه مورد توافق اعضا قرار گرفت.

همچنین دوره مقدماتی هم که مخاطب آن عموم کوه‌نوردان است آیتم‌های کار با نقشه‌های توپوگرافی شامل مباحث مربوط به منحنی‌های میزان و استخراج ارتفاع، شناخت عوارض، تعیین موقعیت روی نقشه و… ،آشنایی با مفهایم شمال‌ها و گرا‌گیری با استفاده از قطب‌نماهای ورزشی روی نقشه و در طبیعت، تکنیک های تعیین موقعیت با ایزار نظیر دو گرای و سه گرای،سیستم مختصات UTM،آشنایی اولیه با سیستم مختصات طول عرض جغرافیایی و فرمت های مختلف آن،طراحی مسیر روی نقشه توپوگرافی و کار با یکی از اپلکیشن های ناوبری عمومی گوشی های هوشمند را شامل خواهد بود که در نهاست پس از جمع بندی نهایی و اصلاح طرح درس ها و اخذ نظر مجدد از مدرسین با سابقه کشور انجام و منتشر خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا